Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

2024. augusztus 19-20. Gemenc vízitúra, családi evezés a Gemenci-erdőben

gemenc-vizitura-8.jpgGemenci vízitúra! Voltál már 10 éven át minden szezonban egy-egy héten keresztül a Tisza-tavon, és láttad már mind a 70 közeli tisza-tavi vízitúra-útvonalat? Akkor gyere el Gemencre is! A gemenci ártéri erdőben is szenzációs vízitúrákkal várunk. És Gemencen is jöhetsz többnapos, és egynapos kenuzásra.

Fedezd fel a titokzatos vadont, Európa egyik legnagyobb ártéri erdejét. Pattanj kenuba ha szeretnél életre szóló élménnyel gazdagodni. Gyertek el, ha meg akarsz valami igazán feledhetetlent mutatni a gyerekeidnek ott, ahova sokan 70. születésnapi ajándékként az Édesanyát vagy az Apukát "hozzák".

Gemencen is megtanítjuk a kenu irányítását. (Szinte) mindenkiből profi kenus faragunk. Ha véletlenül te lennél az a 100-ból 1, aki másban jó, akkor a kenuk legénységén variálunk. Senki sem fog a parton maradni. Gemencen se terheljük túl a kenukat, ráadásul tudunk adni 3-, 4-, 5-, sőt, még 7-fős kenukat is!! Sőt, jöhettek 1-es, vagy 2-es kajakkal is.

Áradás idején nem csak a mellék-, és holt-ágakon, hanem bent az erdőben is barangolunk kenukkal. Ilyenkor Gemenc olyan, mint a Tisza-tó "mangrove dzsungele". És Gemencre érdemes alacsonyabb vízállás mellett is jönni. Tavasztól októberig evezhetünk csodás fattyú- és holt-ágakon. A hazánkban fészkelő réti sasok 90 százaléka itt található. Itt van Mo-on a legtöbb fekete gólya. Itt történik meg rendszeresen, hogy a vízben előttünk keresztben úsznak a szarvasok.

1. napi vízitúra Gemencnél

201gemencvizitura.jpgA részleteket megtalálod a gemenc kötőjel vízitúra pont hu web site-on, itt csak a lényeg: 9:30-kor találkozunk Baja-Dunafürdőn belül a Ponty és Bárka utcák sarkán. Ott már mindkét "utca" földút, az egyik oldalon melletted egy Duna-ág, ligeterdő a másik oldalon és üdülő házak... egyszóval ne egy budapesti, klasszikus utcát keress. Segítünk a parkolásban, aztán gyors üdvözlés, el tudsz menni mosdóba, köv. a felszerelés kiosztása, kenupakolás, tartunk egy kis szentbeszédet, és megtanítjuk a kenuzás rejtelmeit. Könnyen el fogod sajátítani a kenuzás rejtelmeit. Egyrészt azért, mert tehetségesek vagytok, másrészt a túravezető kolléga zseniálisan tanít. Nem fogod elhinni, hogy milyen rövid idő alatt fogsz félelmetesen jól kenuzni.

gemenc-kenu-vizitura-arter.jpgAz útvonal erősen függ a vízállástól. Az útvonal pedig befolyásolja a kenutúra hosszát, azaz nem slendriánság, hogy "kb." mondjuk mennyit megyünk. Van úgy, hogy 10 km a táv, és van úgy, hogy annyit kanyargunk a fák között, hogy simán megvan a 14 km. A tempó és a pihenőktől is függően (megint csak jön egy "kb.") körülbelül 4-5 óra lesz a gemenci kenutúra időtartama. Szállás: Baján vagy Baja környékén keress(en).

701gemenci-kenutura.jpg2. napi gemenci vízitúra

Gemencen minden a vízállástól függ. Ha magas a vízállás, a vízitúra 2. napján is Baja-Dunafürdőről indulunk, ha pedig a vízállás nem olyan magas, akkor Érsekcsanádról startolunk. Az indulási pont és útvonal függvényében vagy mélyen beevezünk a gemenci ártérbe, vagy a Rezéti-Dunán evezünk "le".

+36209342760

A Rezéti-Duna egy szenzációs mellékág. Gemenc (egyik) "ütőere". Ezen a napon is többször megállunk, kinyújtóztatjuk a lábainkat, wc-szünetek mellett lesz hosszabb (ebéd)szünet is. A tempó, a csapat tempója, a szél, a hőmérséklet és a fürdőzés függvényében 15:45 és 17:30 között érkezünk Baja-Dunafürdőre.